رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

صندوق بیماران خاص برای کسانی کار کند که کسی جز خدا ندارند

صندوق بیماران خاص برای کسانی کار کند که کسی جز خدا ندارند
تاريخ:هفتم آبان 1401 ساعت 20:13   |   کد : 20121   |   مشاهده: 5209

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای اولین بار در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، ۵ هزار میلیارد تومان بلاعوض گذاشتیم و گفتیم که این صندوق باید برای کسانی کار کند که کسی را جز خدا ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بیمه سلامت ایران، حمید رضا حاجی بابایی در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت افزود: ما مکلفیم که شیر نفت را ابتدا برای آموزش و بهداشت باز کنیم و نمی‌توان از این موارد مهم عبور کرد. در سال ۱۳۸۸ که وزیر آموزش و پرورش بودم، در هفته دوم وزارت، همه بیمه‌ها را دعوت کردم و گفتم بیمه‌ای می‌خواهم که هر معلم بتواند به هر بیمارستانی که می‌خواهد مراجعه کرده و حتی یک ریال هم پرداخت نکند. دو ساعت جلسه داشتیم و خواستیم پیشنهادهای خود را بیاورند. آن زمان میانگین حقوق معلمان ۴۸۹ هزار تومان بود. یکی از بیمه‌ها گفت حاضراست این کار را انجام بدهد که اجرایی شد.

وی ادامه داد: فرض کنید یک کودک ۶ ساله بیماری صعب العلاج داشته باشد و خانواده او پول درمان نداشته باشند، این درد است.

این نماینده مجلس بیان کرد: وزارت بهداشت و مجلس از تشکیل صندوق خاص و صعب العلاج استقبال کرد و سپس به این موضوع رسیدگی کردیم که برخی تحت پوشش بیمه نیستند و در نتیجه حدود ۶ میلیون نفر که بیمه‌ای نداشتند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از قله‌های بودجه سال ۱۴۰۱، بهداشت و درمان بود. مقام معظم رهبری امسال فرمودند که تعرفه پرستاری پرداخت شود. مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان برای تعرفه پرستاری گذاشته شد. مبلغ ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به یک درصد ارزش افزوده بود که به وزارت بهداشت پرداخت نمی‌شد. از نظر اعتبار و نگاه انسانی، باید بهداشت و درمان جایگاه مناسبی داشته باشد.

حاجی بابایی اظهار کرد: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۲ باید آن‌چه گفته شده را انجام بدهد. دکتر ناصحی در بیمه سلامت انقلاب کرد و به محض این‌که پول در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد، پرداختی‌ها را انجام می‌دهد. ما از این اقدامات خوشحال می‌شویم و اگر این اقدامات نبود، وضعیت مردم در حوزه سلامت سخت می‌شد.

http://www.icmsio.ir/News/1/20121

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان